دشمن بداند تكبروتوقعات بیجا درمقابل ملت ایران راه به جایی نمی برد
نوشته شده توسط : hgu33

رهبر معظم انقلاب اسلامی كه صبح امروز(دوشنبه) در خجسته سالروز عید مبعث پیامبر عظیم الشأن اسلام، در دیدار مسئولان نظام، سفیران و نمایندگان كشورهای اسلامی و جمعی از خانواده های معظم شهدا سخن می گفتند، با تبریك عید بزرگ مبعث به ملت عزیز ایران و امت اسلام افزودند: رویكرد پرطراوت ملتهای مسلمان به دین محمدی (ص) نشان می دهد ملتها در سایه تجربه های متمادی دریافته اند كه مكتبهای مادی شرقی و غربی، در برآوردن نیازهای حقیقی بشر، ناتوان و عقیمند و فقط تعالیم بعثت می تواند بشر را به سعادت و پیشرفت واقعی برساند.

حضرت آیت الله خامنه ای، ریشه مشكلات جامعه بشری را دوری از دو مساله اساسی بعثت یعنی: «فكر و اندیشه» و «تزكیه نفس» دانستند و افزودند: نجات انسان از گرفتاریها و ضعفهای اخلاقی، هدف بزرگ بعثت است كه تحقق آن، زمینه ساز حل مشكلات اساسی ملتهاست.

رهبر انقلاب اسلامی احیای نیروی خرد و تفكر را از دیگر اهداف اساسی و مهم بعثت پیامبران برشمردند و افزودند: جامعه بشری، امروز بشدت نیازمند اندیشیدن، خردورزی، تفكر و ریشه یابی مشكلاتی است كه از هر سو ملتها را احاطه كرده است.

ایشان با یادآوری مرگ آفرینی و ظلم آشكار قدرتهای زورگو در برخی كشورهای منطقه، افزودند: در نگاه سیاه ستمگران جهانی، «بشر» اصولاً جایی و جایگاهی ندارد همچنانكه در قضیه مشكلات اقتصادی كشورهای غربی نیز دنیا شاهد است كه قدرتهای مسلط در پی حل مشكلات صاحبان بانكها و كمپانی های سرمایه داری هستند نه حل مشكلات مردم.

حضرت آیت الله خامنه ای، با دعوت مجدد از ملتها برای تفكر در این واقعیات آشكار، خاطرنشان كردند: منشأ همه این مشكلات، تسلط نظام سلطه بر جهان و وجود دو قطب سلطه گر و سلطه پذیر است كه راه حل آن نیز، خروج ملتها از موضع سلطه پذیری و بی تحركی است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش بی وقفه زورگویان جهانی برای كنترل و منحرف كردن انقلابهای ملتهای منطقه افزودند: ملتها با تكیه بر گنجینه خدادادی تفكر و خرد، و حسن ظن به وعده های نصرت پروردگار، روی پای خود بایستند و با مقاومت در برابر سلطه گران، سرنوشت خویش را رقم بزنند.

ایشان، عزت و اقتدار ملت بزرگ ایران را نمونه روشنی از نتایج ایستادگی و مجاهدت خواندند و با اشاره به همدستی زورگویان جهانی برای مقابله با جمهوری اسلامی افزودند: در 33 سال گذشته ملت فهیم و كشور عزیز ما، بی وقفه در معرض توطئه همه قدرتهای جهانی بوده است تا شاید این نمونه زنده ایستادگی و پیشرفت، در چشم دیگر ملتها، الگو نشود اما به فضل الهی، تلاش همه سلطه گران برای خارج كردن ملت ایران از صحنه، این بار نیز قطعاً و یقیناً ناكام خواهد ماند.

حضرت آیت الله خامنه ای، تحقق وعده های یاری پروردگار را نیاز مجاهدت، حركت و خطرپذیری دانستند و با استناد به آیات قرآنی افزودند: صرف مؤمن بودن برای تحقق وعده پیروزی، كافی نیست بلكه مجاهدت و صبر می خواهد.

ایشان به دشمنان نظام تأكید كردند: از تجربه های ناكام مقابله با ملت مجاهد و صبور ایران درس بگیرند و بدانند كه تكبر، خود بزرگتر بینی و توقعات بیجا، در مقابل ملتی كه ایستادگی و وحدت را از قرآن آموخته و خود را شناخته است راه به جایی نمی برد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سیاست دشمنان اسلام برای ترساندن شیعه و سنی از یكدیگر وحدت را نیاز مبرم دنیای اسلام برشمردند و با انتقاد شدید از تفرقه انگیزی برخی عناصر افزودند: كسانی كه اصلاً اسلام را قبول ندارند و تشیع و تسنن را اصولاً نمی شناسند براساس خواست سرویسهای جاسوسی سلطه گران، از توسعه تشیع ابراز نگرانی می كنند و آتش تفرقه می افروزند.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان، ملتهای مسلمان را به خردورزی و اتحاد و ایستادگی توصیه و ابراز امیدواری كردند در پرتو عنایات پروردگار، امت اسلام بر دشمنان پیروز و اهداف بعثت كاملاً محقق شود.

در آغاز این دیدار كه رئیس جمهوری، رئیس مجلس، رئیس قوه قضاییه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آن حضور داشتند آقای احمدی نژاد با تبریك عید بعثت نبی گرامی اسلام گفت: بشر، امروز بیش از هر زمان دیگر، به معارف الهی و پیامهای بعثت پیامبر خاتم نیازمند است.

رئیس جمهوری با اشاره به اثبات ناتوانی قدرتهای مادی در تأمین نیازهای جامعه بشری گفت: براساس وعده های مبارك الهی، و در پرتو آگاهی و مجاهدت ملتها، بساط مستكبران و صهیونیستها حتماً برچیده و راه برای صلح و آرامش و سعادت و پیشرفت بشر گشوده خواهد شد.





:: برچسب‌ها: تصویر , ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: